W nocy ze środy na czwartek otwarty został przejazd przebudowaną ul. Łukasiewicza na odcinku od Ronda Nafciarzy do bramy nr 2 kombinatu.
Do bramy tej docierać będą już pierwsze poranne kursy Komunikacji Miejskiej. Pod tą ostatnią, część autobusów zawróci do Ronda Nafciarzy, by dalej ul. Długą przejechać przez tereny Płockiego parku Przemysłowo-Technologicznego do skrzyżowania z rondem tymczasowym na ul. Łukasiewicza. A stąd skierują się do ul. Zglenickiego i pętli pod bramą numer 1.
Modernizacja ul. Łukasiewicza jest kompleksowa: budowana jest pod nią kanalizacja deszczowa, instalwane są nowe, energooszczędne oświetlenie, układane są chodniki i wykonana zostanie droga rowerowa.
Po uruchomieniu przejazdu odcinkiem między Rondem Nafciarzy, a bramą nr 2 kombinatu wykonawca tej modernizacji przeniesie się na odcinek między bramą nr 2, a tymczasowym rondem na skrzyżowaniu Łukasiewicza z drogą dojazdową do PPP-T i ul. Długą. A potem na kolejny – do skrzyżowania z ul. Zglenickiego.
Na odcinku, na którym w nocy ze środy na czwartek uruchomiony zostanie przejazd zabraknie jeszcze ostatniej, ścieralnej warstwy asfaltu. Zostanie ona ułożona w przyszłym roku na całej długości przebudowywanej ul. Łukasiewicza od Ronda Nafciarzy do ul. Zglenickiego.
W przyszłym roku czeka nas jeszcze przebudowa fragmentu ul. Łukasiewicza na odcinku od ul. Nowowiejskiego do ul. Tysiąclecia.
Inwestorem jest Miejski Zarząd Dróg. Za tegoroczną i przyszłoroczną przebudowę Łukasiewicza MZD zapłaci łącznie 74 mln zł (dostaliśmy 30 mln zł dotacji z budżetu państwa).
Aleja Piłsudskiego – koniec remontu
W piątek uruchomiony zostanie przejazd przez wiadukty w al. Piłsudskiego wszystkimi trzema pasami.
Od wtorku do czwartku 22 grudnia na wiaduktach nad ul. Spółdzielczą Trwały ostatnie prace drogowe, polegające na wykonaniu dylatacji – elementów zapewniających elastyczne połączenie konstrukcji tych obiektów z nawierzchnią drogową. Nie będą one takie, jakie są np. na moście im. Legionów Piłsudskiego, gdzie są – przypominające grzebienie – stalowe dylatacje palczaste, łączące kolejne przęsła przeprawy.
Będą to dylatacje bitumiczne, które można stosować na takich niedużych obiektach.
Remont środkowego odcinka alei – od wiaduktów do skrzyżowania z ul. Jesienną (na południowej jezdni) oraz między skrzyżowaniem z ul. Piaska, a wiaduktami (na północnej części), zaczął się we wrześniu tego roku.
Za odnowienie środkowego odcinka al. Piłsudskiego Miejski Zarząd Dróg zapłaci cztery mln zł (MZD zdobył dofinansowanie z Rezerwy Subwencji Ogólnej Ministerstwa Infrastruktury w wysokości dwóch mln zł).
Wiosną drogowcy wrócą w rejon remontowanych odcinków al. Piłsudskiego, by uzupełnić zieleń oraz wykonać docelowe oznakowanie poziome na wiaduktach (W MZD planują w okresie zimowym zrobić linie wytyczające pasy z pełną świadomością, że wiosną wymagać będą one poprawek; względy bezpieczeństwa są w tym przypadku jednak decydujące).
Ale…
Za wiaduktem na al. Piłsudskiego w kierunku centrum pozostanie jeszcze wyłączony z ruchu lewy pas jezdni. Stan taki potrwa do czasu zakończenia przebudowy ulicy Spółdzielczej. Jego wygrodzenie przed nawrotką służy bezpiecznemu zawracaniu autobusów linii 14, 20, 26, 32, które jadą objazdem – z ronda Moniuszki – w kierunku Podolszyc i nie mają możliwości przejazdu pod wiaduktami i skrętu w kierunku Podolszyc.