W piątek 22 grudnia wszystkie placówki Zakładu Ubezpieczeń Społecznych będą zamknięte. W tym dniu niemożliwe będzie również skontaktowanie się z konsultantem Centrum Obsługi Telefonicznej.
– Jeśli mamy jakieś sprawy do załatwienia w ZUS przed świętami, nie odkładajmy tego na ostatnią chwilę. Warto wcześniej umówić spotkanie z ekspertem na konkretny dzień i godzinę. W ten sposób nie będziemy musieli czekać w kolejce na obsługę – informuje Wojciech Ściwiarski, rzecznik prasowy ZUS w województwie mazowieckim.
Są dwa sposoby na rezerwację takiej wizyty: telefonicznie lub elektronicznie przez Platformę Usług Elektronicznych ZUS.
Ponadto z pracownikiem ZUS możemy porozmawiać przez internet w godzinach urzędowania ZUS-u w trakcie-wizyty, czyli wideorozmowy.
– Zakład Ubezpieczeń Społecznych przypomina też, że sprawy urzędowe można także załatwić bez wychodzenia z domu, poprzez Platformę Usług Elektronicznych ZUS. Przez 7 dni w tygodniu o dowolnej porze nasi klienci mogą poprzez PUE wysłać wnioski czy dokumenty do Zakładu – dodaje rzecznik.
Dzień 22 grudnia jest wolny dla pracowników ZUS za dzień świąteczny – 11 listopada.