Związek Gmin Regionu Płockiego podpisał umowy z wykonawcami na realizację zadania modernizacji infrastruktury gospodarki odpadami. Dzięki inwestycji dostarczony zostanie sprzęt, stanowiący wyposażenie punktów selektywnej zbiórki odpadów. Beneficjentem projektu jest również Miasto i Gmina Gąbin.
Całe zadanie, realizowane przez 15 gmin obejmuje dostarczenie 169 sztuk sprzętu specjalistycznego i urządzeń, które stanowić będą wyposażenie punktów selektywnej zbiórki odpadów (PSZOK). Łączna wartość zamówienia wynosi 2 620 650,54 zł z czego 2 mln zł pochodzą z dofinansowania. Pozostała kwota stanowi wkład własny gmin.
Umowa jest skonstruowana w taki sposób, aby każdy z samorządów mógł zgłosić zapotrzebowanie na najbardziej potrzebne sprzęty, służące gospodarce odpadami, związane z funkcjonowanie PSZOK. Stąd też paleta zamówionych sprzętów jest bardzo szeroka – od specjalistycznych urządzeń po sprzęty proste.
Samorząd Gąbina otrzyma rębak mobilny (służący do rozdrabniania drewna), dwie sztuki zamiatarko-odśnieżarek spalinowych, podkrzesywarkę spalinową (urządzenie służące do pielęgnacji drzew), kosę spalinową, pilarkę, dmuchawę, nożyce spalinowe oraz odzież ochronną i roboczą dla pracowników gospodarczych.
Urządzenia i sprzęt będą wykorzystywane na potrzeby PSZOK oraz w pracach porządkowych i ogólnej działalności komunalnej na terenie Miasta i Gminy Gąbin.
Zadanie jest częścią szerszego projektu, realizowanego dzięki Rządowemu Programowi Inwestycji Strategicznych (edycja ósma), z którego ZGRP pozyskało 8 mln zł dofinansowania. 6 mln zł przeznaczono na zakup elektrycznych autobusów, zaś pozostałe 2 mln to kwota, wykorzystana na zakup sprzętu i wyposażenia PSZOK.
Źródło i zdjęcia: gabin.pl