ORLEN Asfalt został głównym sponsorem drużyny juniorów młodszych SPR Wisły Płock.
Zawarta umowa będzie obowiązywała do końca tego 2024 roku, z możliwością jej automatycznego przedłużenia na rok 2025. Środki przekazane przez spółkę w ramach umowy sponsoringowej zostaną w całości przeznaczone na utrzymanie i organizację szkolenia drużyny juniorów młodszych, która jest częścią klubu. W kategorii juniorów młodszych SPR Wisły Płock obecnie trenuje 44 zawodników z roczników 2007 i 2008. Dwa zespoły rywalizują w rozgrywkach ligi wojewódzkiej Warszawsko-Mazowieckiego Związku Piłki Ręcznej. Najlepsze drużyny walczą następnie na poziomie centralnym o medale mistrzostw Polski.
– Wsparcie rozwoju sportowego młodzieży to jedno z najważniejszych założeń polityki sponsoringowej Grupy ORLEN. Mamy świadomość, że fundamentem każdego sukcesu sportowego jest prowadzenie szkolenia od najmłodszych lat, a sama piłka ręczna ma w Płocku już 60-letnią tradycję, zwieńczoną licznymi medalami mistrzostw Polski we wszystkich kategoriach wiekowych. To potwierdza, jak bardzo istotna jest to dyscyplina dla mieszkańców Płocka. – powiedział Paweł Karlik, Członek Zarządu ORLEN Asfalt.
W minionym sezonie zespół juniorów młodszych ORLEN Wisły Płock zajął czwarte miejsce w Polsce.
– Bardzo się cieszymy z pozyskania nowego sponsora dla grupy juniora młodszego. Nawiązana współpraca z ORLEN Asfalt przyczyni się do lepszego rozwoju sportowego drużyny, pozwoli nam poszerzyć horyzonty oraz zrealizować nowe zadania w przyszłości także dla innych roczników. Dzięki współpracy z koordynatorem szkolenia młodzieży w Płocku – Michałem Skórskim, a także pozyskaniu nowych środków od ORLEN Asfalt, szkolenie grupy młodzieżowej juniora młodszego stanie się jeszcze bardziej profesjonalne. – powiedział trener Łukasz Świątek.
ORLEN Asfalt należy do Grupy ORLEN i jest jednym z największych w Europie Środkowej dostawców lepiszcza asfaltowego, wykorzystywanego do produkcji nawierzchni drogowych. Produkty spółki trafiają do blisko 40 krajów na całym świecie, jednak zgodnie z przyjętą strategią, aktywność handlowa ORLEN Asfalt koncentruje się głównie na rynku polskim, gdzie realizowane jest ponad 80 proc. sprzedaży.